Calendari

dijous, 17 de gener del 2013

Reflexions: "El arte de hablar con tus hijos"

Us passem algunes reflexions de la xerrada de l'Olga Marín, que va tenir lloc aquesta setmana.

Per què el meu fill no em fa cas?

  • perquè dono ordes 
  • perquè l'amenaço
  • perquè moralitzo
  • perquè el jutjo
  • perquè el ridiculitzo
  • perquè el psicoanalitzo
  • perquè li dono normes de bona educació
Com aconsegueixo que el meu fill em faci cas?

Missatges des del JO:
"Em sento.... (sentiment) quan tu .... (descripció del comportament del teu fill objectivament) perquè ... (efecte del seu comportament a la teva vida)."

I si després d'això no em fa cas, què faig?
  • respectar les 3 parts del missatge
  • jo t'escolto - tu m'escoltes
  • donar el missatge adient al teu sentiment
  • sovint els nens volen fer allò que volen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada