Un estudi realitzat per la Universitat de Chicago constata que els nens d'entre 2 i 4 anys que juguen amb puzles desenvolupen més fàcilment les habilitats relacionades amb l'espai, lligades a la millora de coneixements en matemàtiques.
A més, cal tenir en compte que l’habilitat de transformar formes mentalment, quelcom lligat al coneixement espacial, és un indicador rellevant perquè els nens acabin cursant estudis relacionats amb les ciències, la tecnologia, l’enginyeria o les matemàtiques, més endavant.
En l’estudi també es va observar que, encara que tant nens com nenes milloren les habilitats espacials jugant amb puzles, els nens tendeixen a fer trencaclosques més difícils, i els seus pares mostren més compromís durant el joc que els pares de nenes. Actualment, Levine ja està realitzant un estudi per determinar per què existeix aquesta aparent diferència entre nens i nenes en el nivell de dificultat dels trencaclosques i en la participació dels pares.
Per tot això, l’estudi demostra la importància d’utilitzar vocabulari relatiu a les matemàtiques i a conceptes relacionats amb l’espai durant l’aprenentatge dels nens a una edat primerenca.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada