Calendari

dimarts, 11 de novembre del 2014

Reflexió: Els puzzles estimulen l'aprenentatge de les matemàtiques

Jugar a puzles estimula els nens en l'aprenentatge de les matemàtiques


Un estudi realitzat per la Universitat de Chicago constata que els nens d'entre 2 i 4 anys que juguen amb puzles desenvolupen més fàcilment les habilitats relacionades amb l'espai, lligades a la millora de coneixements en matemàtiques.

Jugar amb trencaclosques a una edat primerenca pot servir perquè els nens desenvolupin millor les habilitats espacials en un futur. Així ho demostra un estudi basat en l’observació, realitzat per la psicòloga Susan Levine, professora de la Universidad de Chicago i experta en el desenvolupament de les habilitats matemàtiques en nens petits. L’estudi ha consistit en observar els pares interaccionar amb els fills durant les activitats diàries realitzades a casa. Així, els nens que juguen amb puzles entre els 2 i els 4 anys d’edat, tenen una millor capacitat de percepció de l’espai quan arriben als 4 anys i mig.

A més, cal tenir en compte que l’habilitat de transformar formes mentalment, quelcom lligat al coneixement espacial, és un indicador rellevant perquè els nens acabin cursant estudis relacionats amb les ciències, la tecnologia, l’enginyeria o les matemàtiques, més endavant.

En l’estudi també es va observar que, encara que tant nens com nenes milloren les habilitats espacials jugant amb puzles, els nens tendeixen a fer trencaclosques més difícils, i els seus pares mostren més compromís durant el joc que els pares de nenes. Actualment, Levine ja està realitzant un estudi per determinar per què existeix aquesta aparent diferència entre nens i nenes en el nivell de dificultat dels trencaclosques i en la participació dels pares.

Per tot això, l’estudi demostra la importància d’utilitzar vocabulari relatiu a les matemàtiques i a conceptes relacionats amb l’espai durant l’aprenentatge dels nens a una edat primerenca.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada